پست برتر

آخرین پست های سرتاسر وب

پست برتر

آخرین پست های سرتاسر وب

آخرین اخبار و مقالات آموزشی از سرتاسر وب فارسی برای دسترسی راحت تر به این آموزش ها در این وبلاگ برای شما گرد آوری می شود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آموزش سامانه همتا

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ب.ظ

آموزش سامانه همتا

آموزش سامانه همتا

کاربرد سامانه همتا چیست و برای چه اهدافی مورد استفاده قرار می گیرد؟

آموزشی دیگر از سایت رایانه کمک : سامانه همتا همان سامانه ای است که برای ثبت گوشی همراه خود در طرح رجیستری به آن نیازمند هستید.به طور کلی نیز هدف از طراحی چنین سامانه ای رجیستر کردن موبایل ها است به عبارت دیگر سامانه همتا در جهت کاهش قاچاق و گوشی‌های تقلبی است. این طرح با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک اجرا شده است. نحوه استفاده از همتا به شکل های مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از ؛ اپلیکیشن، وب سایت ، پیامک و کد USSD.

موبایل کمک : جهت دسترسی سریع به کاربران در زیر ۲ لینک را ایجاد کرده ایم که بنا به نیاز خودتان روی آن ها کلیک کنید تا آسان تر به بخش مورد نظر دسترسی داشته باشید.

 

  • نکات ضروری که قبل از خرید موبایل باید توجه کنید.
  • نحوه استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا
  • نحوه فعال کردن گوشی از طریق سامانه همتا

قبل از به کارگیری و ورود به سامانه همتا به چه نکاتی توجه نماییم؟

در این بخش آموزش سامانه همتا ما به شما نکاتی که قبل از خرید موبایل باید توجه کنید را می آموزیم تا از گزند سود جویان در امان باشید.

مراحلی که باید هنگام خرید گوشی نو طی شوند:

    • استعلام اصالت
    • بررسی یکسان بودن کد IMEI روی جعبه گوشی و کد IMEI داخل گوشی
    • فعال سازی گوشی برای سیم کارت خریدار
    • دریافت فاکتور معتبر که دارای مهر فروشگاه و کد IMEI است

 

مراحلی که باید هنگام خرید موبایل دست دوم طی شوند :

    • بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه
    • استعلام اصالت
    • انتقال مالکیت گوشی دست دوم
    • فعالسازی گوشی موبایل با سیم کارت جدید
    • دریافت فاکتور معتبر که دارای مهر فروشگاه و کد IMEI است

 در صورت نیاز به طراحی سایت یا نیاز به سئو سایت با سئو کیورد تماس بگیرید.

سامانه همتا رجیستری چیست و چگونه کار می کند؟

سامانه همتا که مخفف سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی است با همکاری چند ارگان دولتی از جمله وزارت صعنت، وزارت ارتباطات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گمرک و اپراتورهای مخابراتی کشور راه‌اندازی شده است. تمامی خریداران گوشی‌های هوشمند از تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ملزم هستند گوشی‌های موبایل خود را در این سامانه ثبت کنند تا در شبکه مخابراتی کشور فعال و قابل استفاده باشد.

در یک کلام، سامانه همتا همان ابزاری است که برای ثبت موبایل‌ تان در طرح رجیستری به آن نیاز دارید. این سامانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده تا بتوانید به راحتی موبایل‌ هایتان را در آن رجیستر کنید. دسترسی به این سامانه از چندین طریق مختلف ممکن است و شما می‌ توانید از طریق اپلیکیشن، وبسایت، کد USSD و همچنین پیامک از آن استفاده نمایید.

آموزش فعال سازی گوشی و دستگاه توسط همتا و طرح رجیستری

هنگام خرید موبایل چه مراحلی باید طی شود؟

۱- استعلام اصالت گوشی : رجیستر کردن گوشی‌ های موبایل هم مانند هر کار دیگری نیاز به یک سری پیش نیاز دارد که باید به آنها توجه کنید. اول از هر چیزی، روی جعبه موبایل مورد نظر به دنبال برچسب رجیستری (تحت عنوان رجیستر شده) بگردید و از وجود آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، خرید آن گوشی موبایل کار عاقلانه‌ای نیست.

۲- بررسی یکسان بودن کد IMEI روی جعبه گوشی و کد IMEI داخل گوشی : پس از اینکه تصمیم قطعی برای خرید گوشی گرفتید، دستگاه را روشن کرده و با شماره گیری کد #۰۶#* شماره IMEI نمایش داده شده داخل گوشی را با IMEI درج شده روی جعبه تطابق دهید. اگر یکسان نبودند، به هیچ وجه آن گوشی را نخرید.

۳- فعال سازی گوشی برای سیم کارت خریدار : سپس نوبت به استعلام کد IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) موبایلی که قصد خرید آن را دارید می‌ رسد. برای استعلام کد یکتای IMEI فقط کافیست کاراکتر‌های این شناسه را بدون احتساب خط تیره یا هر چیز دیگری به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید. البته می‌توانید از کد دستوری #۷۷۷۷* یا آپ سامانه همتا نیز برای این کار کمک بگیرید و از این طریق روند استعلام موبایل‌ تان را دنبال کنید.

پس از انجام این کار، پیامکی با پیش شماره ۷۷۷۷ برایتان ارسال می‌شود که حاوی مدل و اطلاعات موبایلی است که در حال خرید آن هستید. این اطلاعات را با موبایل مورد نظرتان مطابقت دهید و ببینید که همه چیز سر جای خودش قرار دارد یا خیر.

در صورت نیاز به پاسخگویی تلفنی و آنلاین به مشکلات کامپیوتری و موبایل خود با بخش کمک رایانه و موبایل کمک تماس بگیرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی